Соціум

Чи стане на наших ринках українського взуття більше?

Хмельницький має потенціал та можливості для виробництва власних товарів, зокрема й взуття. Проте місцевим виробникам стає все важче конкурувати із дешевою продукцією, завезеною до нас з Китаю і Туреччини. Нині частка імпортного взуття на українських ринках складає приблизно 90% і лише 10% — вітчизняного. Таке засилля дешевого імпорту може призвести до того, що вітчизняні виробники втратять навіть ту незначну нішу, яку вони досі займали, а це знизить виробничі потужності, зменшить кількість робочих місць тощо.

Хмельницький має потенціал та можливості для виробництва власних товарів, зокрема й взуття. Проте місцевим виробникам стає все важче конкурувати із дешевою продукцією, завезеною до нас з Китаю і Туреччини. Нині частка імпортного взуття на українських ринках складає приблизно 90% і лише 10% — вітчизняного. Таке засилля дешевого імпорту може призвести до того, що вітчизняні виробники втратять навіть ту незначну нішу, яку вони досі займали, а це знизить виробничі потужності, зменшить кількість робочих місць тощо.

Минулого тижня у міській раді відбулося засідання “круглого столу” за участю секретаря міської ради Валерія Лескова, президента Ліги виробників взуття, шкіргалантереї, хутрових виробів і шкіряних товарів “Укршкірвзуттяпром” Олександра Бородині, а також представників місцевих виробників взуття, зокрема ВАТ “Взутекс”, КП “Хмельницька фабрика індивідуального пошиття взуття”, МПП “Схід”, ТОВ “Кредо”, “Взутекс-2”, “Літма”, “Гуллівер”. Під час засідання учасники обговорили питання щодо покращення ситуації на вітчизняному ринку взуття та поліпшення умов для українських виробників.

Валерій Лесков наголосив, що у нашому місті останнім часом спостерігається спад взуттєвого виробництва. Так, у цьому році взуттєвих виробів було реалізовано на 11461,1 тисячі гривень, порівняно з відповідним періодом минулого року ця сума зменшилася на 3467,7 тисячі гривень.

Нині в Україні є п’ять потужних центрів з виробництва взуття, зокрема це Київ, Харків, Дніпропетровськ, Львів та Хмельницький. За словами Олександра Бородині, сьогодні потрібно об’єднати зусилля виробників, підприємців і влади, аби змінити ситуацію на вітчизняних взуттєвих ринках. “Наші взуттєві ринки зараз конкурентонасичені, що є певним стимулом для розвитку, проте більшість товару, який до нас завозиться, є дешевою, сумнівної якості продукцією китайського або турецького виробництва. Нині ми не в змозі конкурувати з дешевим імпортом, адже на ціноутворення на продукцію наших взуттєвиків впливає висока вартість сировини, окрім того, вони сплачують податки та заробітну плату своїм працівникам, оснащують виробничі потужності необхідним обладнанням, що робить українське взуття значно дорожчим, — наголосив він. — Загалом, ми не проти конкуренції, головне, щоб вона була чесною, щоб влада контролювала обсяги імпорту, який не повинен перевищувати частку власної продукції, аби наші підприємства мали можливість нормально працювати”.

Олександр Бородиня зазначив, що, аби зменшити притік в Україну дешевого імпорту, вітчизняні виробники можуть ініціювати перед владою застосування антидемпінгових заходів, які прописані у Законі України “Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту”, щоб захистити національного виробника.

Ганна Пасічник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *