Соціум

Ліки з реклами

Останнім часом чимало людей у випадку хвороби віддають перевагу самолікуванню. Лікарі б’ють на сполох. Адже наслідки є очевидними: через неправильне використання медичних препаратів гине 5% наших співвітчизників. Ще 25% стають жертвами алергії, викликаної чутливістю до певних компонентів ліків.

Останнім часом чимало людей у випадку хвороби віддають перевагу самолікуванню. Лікарі б’ють на сполох. Адже наслідки є очевидними: через неправильне використання медичних препаратів гине 5% наших співвітчизників. Ще 25% стають жертвами алергії, викликаної чутливістю до певних компонентів ліків.

Причин такого явища декілька. Найбільш імовірною спеціалісти Міністерства охорони здоров’я України називають ту, що в нас, на відміну від Європи, більшість ліків можна купити без рецепта. У прагненні зекономити півгодини часу хворі йдуть в аптеку замість лікарні й сміливо купують те, що їм заманеться. Чималий вплив на результат медикаментного “шопінгу” має телевізійна реклама. Це й не дивно, адже коли ми бачимо щасливі обличчя людей у рекламному ролику, які з допомогою новомодного препарату “вилікувалися” за помахом чарівної палички, то підсвідомо чимчикуємо до найближчої аптеки. Там без жодних сумнівів віддаємо чималі кошти за популярний медикамент. Не потрібно бути економістом, аби зрозуміти, що у вартість препарату вже закладені витрати на рекламу. Проблема в тому, що це не убезпечує нас від виникнення небажаних ускладнень. Спеціалісти, наприклад, попереджають, що навіть найкращі та найдорожчі ліки можуть викликати у деяких людей алергічні реакції.

Згідно зі статистикою сьогодні телевізійна реклама ліків складає майже одну восьму всього рекламного ринку й приносить фармацевтичним компаніям чималий прибуток. Найчастіше рекламуються засоби для омолодження та схуднення, а також біологічно активні добавки. Їх пропонують різноманітні телемагазини, розповідаючи, що ці “чудо-засоби” є панацеєю від усіх хвороб. Особливо небезпечною лікарі вважають рекламу препаратів від онкозахворювань та хвороб внутрішніх органів. Найчастіше виробники цих ліків банально спекулюють на відчаї важко хворих людей та їх бажанні повернути втрачене здоров’я, пропонуючи препарати, що класифікуються як біологічно активні добавки, але аж ніяк не медикаменти. Люди витрачають чималі кошти, а бажаного зцілення не отримують, оскільки БАДи не містять лікувальних речовин, а є своєрідним комплексом вітамінів і мінералів.

Щоб припинити рекламний потік продажу медикаментів, який приносить більше шкоди, аніж користі здоров’ю людей, свої зусилля мали б об’єднати різні інстанції: Міністерство охорони здоров’я, Антимонопольний комітет, Верховна Рада, уряд… Але заборона реклами медпрепаратів залишається лише темою розмов. Тож поки питання не вирішиться на державному рівні, маємо подбати про себе самі й не спокушаючися на чудодійні ліки з реклами.

Ольга БАХІНА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *