Актуально

Весна. Сезон ремонтів стартував

Хмельницький — на ремонті! Принаймні саме так виглядає місто навесні, влітку та й в теплі дні осені, причому незалежно від того, чи грядуть вибори. Але якщо роком раніше чимала частка бюджету йшла на ремонти міжквартальних доріг, прибудинкових територій та на благоустрій міста, то нині пандемія розставила свої акценти. Втім, вже в березні, щойно пригріло сонце, у дворах запрацювала спецтехніка. Де і що ремонтуватимуть цього року, ведемо мову із заступником міського голови — директором департаменту інфраструктури міста Василем Новачком.

— Василю Пилиповичу, чи закінчите цього року капітальний ремонт вулиці Козацької?
— Поки що грошей на цей об’єкт бракує, але плануємо його влітку дофінансувати і закінчити у 2021році. Демонтовуємо бортовий камінь до вулиці Купріна, встановлюємо новий. Далі будемо класти бруківку. Думаю, до кінця травня-початку червня ці трудомісткі роботи закінчимо і почнемо стелити асфальтні-бетонне покриття. Цей об’єкт у нас — перехідний з минулого року. Торік на ньому виконано робіт на суму 10 мільйонів гривень. Далі у планах — ремонт проїзду Купріна (дорога вздовж продовольчого ринку у мікрорайоні Дубове)
До перехідних належать і вулиця Підгірна, яка розташована практично у центрі міста, має складний, горбистий рельєф, а твердого покриття немає. Торік ми використали на її ремонт 1,5 мільйона гривень. У планах — ремонтні роботи і в Гречанах, і в Ружичній. Загалом 50 об’єктів.

— Торік багато доріг ремонтувалися суцільним методом. Чи виправдав він себе?
— Звичайно, адже саме цей метод дав змогу суттєво підвищити якість робіт. І нині зверніть увагу на дороги нашого міста: вони значно кращі, ніж були, до прикладу, у 2017 році. На жаль, цьогоріч на ремонт доріг суцільним методом передбачено лише 25 мільйонів гривень, тоді як у 2019-му було майже вдвічі більше. Тож цим методом передбачений ремонт на відрізку Панаса Мирного (від просп. Миру — до озера). На дорожньому полотні тут багато тріщин, “хвиль”, які з допомогою латкового поточного ремонту усунути неможливо.
Так само маємо ремонтувати перехрестя вулиць Кам’янецької-Купріна, яке теж має суттєву колійність та хвилястість. І третій об’єкт — ділянка вулиці Пілотської, яку в місті називають “штани”. Усі три об’єкти досить дороговартісні.

— А що з прибудинковими? Чи триватимуть вони цьогоріч?
— Так, нині якраз триває ремонт прибудинкової території на Тернопільській, 28, який розпочався ще торік. Цей двір на бачив ремонту 40 років! Там будуть нові тротуари, розширять проїжджу частину, замінять дорожнє полотно. Думаю, за місяць-другий двір буде, як новий. Плануємо капітально відремонтувати прибудинкові території на просп. Миру, 78/4, Прибузькій, 6, Степана Бандери, 9/1. Усього ж у 2021-ому на ремонт 15-ти прибудинкових територій передбачено 14 мільйонів гривень.

— Чи вирішиться проблема затоплення вулиці Зарічанської під час великих дощів?
— По-перше, ми вже багато зробили для розв’язання цієї проблеми. До прикладу, перехрестя вулиць Зарічанської та Свободи уже кілька років практично не затоплюється. По-друге, у планах — капітальний ремонт закритих водостоків по вулиці Зарічанській: від вулиці Перемоги до вулиці Свободи. Під час цих робіт збудуємо абсолютно нову підземну магістраль від вулиці Зарічанської до водовідвідного каналу. На глибині майже трьох метрів буде встановлена потужна труба діаметром 800 міліметрів. Складність полягає в тому, що під Зарічанською розташована ціла мережа різних комунікацій. Усе це робить ремонтні роботи дорожчими. Тож їх вартість — понад 5 мільйонів гривень. Але сподіваємося, що цей проєкт таки вдасться реалізувати вже цього року, і ми забудемо, нарешті, про підтоплення Зарічанської.

— А що це за великомасштабний проєкт — ремонт мосту на вулиці Кам’янецькій?
— Це один з найстаріших мостів у нашому місті, який давно не ремонтувався. Тому ще у 2018 році було замовлено відповідний проєкт. Передбачено розширити міст на одну смугу. Звичайно, проводити ремонтні роботи буде складно, адже вулиця Кам’янецька є основною магістраллю, яка з’єднує дві частини міста.Практично весь громадський транспорт курсує тільки цим мостом. Тому реконструкція мосту буде відбуватися у два етапи, щоб не припиняти рух транспорту.
Проєкт надто дороговартісний — майже 30 мільйонів гривень. Поки що передбачено лише 3 мільйони. Тож спочатку будуть виконуватися роботи внизу, від залізничних рейок, аби призупинити руйнування залізобетонних конструкцій. Розраховуємо й на кошти з державного бюджету. Адже цей об’єкт для нашого міста стратегічний.

— Чи можемо сподіватися на подальшу реконструкцію зон відпочинку і створення нових?
— У титульному списку на виконання ремонтних робіт комунальної інфраструктури у 2021році — початок будівництва Молодіжного парку. Проєкт дуже дорогий — 45 мільйонів гривень. Тому створювати його плануємо у три етапи. Окрім того — благоустрій зони відпочинку біля колеса огляду (воно теж нині відновлюється) у парку імені Чекмана. У комплексі з колесом огляду плануємо облаштувати там сучасну зону відпочинку.
І ще один об’єкт — реконструкція водонапірної башти у мікрорайоні Дубове. Це дуже цікавий і цінний для Хмельницького об’єкт, який може стати хорошою зоною відпочинку. Уже виділено 200 тисяч гривень на проєктно-кошторисну документацію. До речі, цьогоріч закінчимо облаштування зони відпочинку біля озера у мікрорайоні Озерна. Залишилося встановити ліхтарі, лавочки тощо. Людям сподобалася ця оновлена й затишна територія, яка була тривалий час занедбаною. Як бачите, виконуємо ремонтні роботи, незважаючи на карантин й економічні негаразди. Місто продовжує нормально жити.

Тетяна Сікорська

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *