Без категорії

Звернення громадян як індикатор ефективності влади

Звернення до влади має важливе значення у забезпеченні постійного зв’язку між державою та громадянином, у вирішенні життєвих проблем окремої людини і суспільства в цілому, реалізації конституційних прав і свобод людини в процесі побудови демократичної, соціальної, правової держави.
В умовах сьогодення звернення громадян і вирішення порушених у них проблем можна розцінювати як індикатор ефективності влади.
Відповідно, забезпечення цього конституційного права громадян є одним із важливих пріоритетів у діяльності Хмельницької міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств та установ.
У поточному році міською радою здійснювалася низка організаційних заходів щодо належного виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 №109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів із питань роботи зі зверненнями громадян.
Загалом, за І півріччя 2021 року до Хмельницької міської ради всього надійшло 13593 звернення. Із їх загальної кількості питома вага належить письмовим зверненням (13069 звернень або 96,1%), усні звернення становлять 3,9 % (524 звернення).
Найчастіше мешканці територіальної громади зверталися із питань соціального захисту населення (9997 звернень), комунального господарства (1032 звернення), аграрної політики та земельних відносин (764 звернення).
Як свідчить аналіз, серед питань соціального характеру лідирують:
• надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони ООС або іншій категорії населення, яка її потребує;
• звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам бойових дій або членам їх сімей;
• здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників бойових дій;
• отримання соціальних виплат, субсидій;
• проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;
• забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);
• встановлення засобів індивідуального обліку води;
• забезпечення санаторно-курортними путівками;
• реабілітації та соціального захисту осіб з інвалідністю;
• виплати заборгованості із заробітної плати та інші.
Серед питань роботи житлово-комунального господарства основними залишалися:
• ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного;
• ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;
• омолодження дерев;
• благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;
• улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;
• вилову собак та інші.
Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин були:
• передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;
• надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;
• переведення садового (дачного) будинку в житловий;
• самочинне будівництво;
• виготовлення та видача будівельних паспортів і паспортів прив’язки на об’єкт;
• вирішення земельних спорів тощо.
Керівництвом міської ради приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються соціально незахищені верстви населення — особи з інвалідністю, ветерани війни, учасники ООС і бойових дій, важко хворі жителі для проведення складних операцій та лікування, інші малозабезпечені громадяни, які потребують першочергової підтримки.
Так, у І півріччі цього року, за безпосереднього сприяння міського голови Олександра Симчишина, депутатського корпусу міської ради, близько 7 тис. вказаних категорій громадян з міського бюджету виплачено майже 8 млн. грн. одноразової грошової допомоги.
Для оперативного реагування на звернення громадян протягом 6 місяців проведено 32 прямі телефонні лінії “Міська влада відповідає”, під час яких зареєстровано 322 звернення від мешканців громади. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.
Упродовж звітного періоду керівництвом міста здійснено 8 виїзних прийомів громадян у старостинських округах і мікрорайонах міста, у ході яких зареєстровано 84 звернення від жителів територіальної громади. За результатами їх розгляду заявникам надані фахові відповіді та роз’яснення щодо вирішення існуючих проблемних питань.
Цьогоріч започатковано ще одну сучасну форму діалогу між міською владою і громадою — онлайн прийоми громадян. У ході проведення 14 таких прийомів за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови від мешканців громади подано 1088 звернень, на 978 з яких дано усні відповіді та необхідні роз’яснення, а 110 заявникам, за їх бажанням, надано письмові відповіді на поштові, електронні адреси або через офіційну сторінку міської ради у Фейсбуці.
У І півріччі опрацьовано 259 запитів на публічну інформацію. Усі запитувачі отримали повні й кваліфіковані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.
Зареєстровано 1184 електронних звернення, використання яких набуває все більшої популярності у жителів територіальної громади міста. Адже така форма співпраці дає змогу звернутися до влади, не виходячи з дому, та візуалізувати нагальну проблему за допомогою фото чи відео.
За звітний період до міської ради надійшло 39 електронних петицій, які розглянуто згідно з Законом України “Про звернення громадян” і Порядком розгляду електронної петиції, адресованої Хмельницькій міській раді. Результати розгляду усіх петицій висвітлюються (оприлюднюються) на порталі “Петиції” офіційного сайту міської ради.
Хмельницький став одним із пілотних міст, де мешканці громади зможуть подати петицію до міської ради за допомогою мобільного застосунку Дія. Проєкт місцевих петицій у Дії реалізується за підтримки швейцарсько-української програми “Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади”, що реалізується фондом “Східна Європа”.
В цілому, питома вага позитивно вирішених звернень, отриманих міською радою у І півріччі, становить 80% від їх загальної кількості.
Варто наголосити, що, незважаючи на карантинні обмеження, усі заходи у сфері розгляду звернень громадян забезпечують відкрите спілкування міської влади з жителями територіальної громади, сприяють подальшому налагодженню ефективної взаємодії із громадськістю.
Робота з розгляду порушених у зверненнях актуальних проблемних питань, підвищення відповідальності керівників виконавчих органів, комунальних підприємств та установ за невідкладне реагування на обґрунтовані заяви, пропозиції та скарги будуть і надалі знаходитися на постійному контролі у Хмельницькій міській раді.
Міський голова Олександр Симчишин наголошує: “Допомога громаді — це наш обов’язок!”

Наталія Лопатовська,
завідувачка відділу роботи зі зверненнями громадян

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *