Проєкт

Хмельницький вокзал стане сучасним торговельним центром

Принаймні такі перетворення планує здійснити Укрзалізниця

Ще наприкінці 2019 року у Міністерстві інфраструктури узгодили перелік залізничних вокзалів, щодо яких експерти Світового банку мали проаналізувати можливості реалізації концесійних проєктів. Тоді до списку потрапив й Хмельницький, а вже у квітні цього року “Укрзалізниця” планує оголосити конкурс на передачу в концесію приміщення Хмельницького залізничного вокзалу. За словами голови правління “Укрзалізниці” Володимира Жмака, вокзал має стати сучасним торговельним центром. Це одна з вимог концесії, тобто передача об’єкта на платній основі у тимчасове користування інвесторам, в тому числі й іноземним.
“Вокзали стануть торговими центрами. Вони будуть не просто вокзалами для очікування і відправлення потягів. Для пасажирів на вокзалі потрібні залізниця, зали очікування і два офіси для продажу квитків. Все решта буде торговельним центром. Ми хочемо зробити вокзали за європейським зразком, коли до 60% відвідувачів вокзалів не є пасажирами. Вони приходять туди, як у торговельні центри”, — зазначив Володимир Жмак. На його переконання, це єдина можливість модернізувати інфраструктуру вокзалів та перетворити їх із збиткових на прибуткові. Втім, поки що бажаючих взяти участь у такому конкурсі, зокрема в Хмельницькому, немає.
Між тим, за останні роки привокзальна площа в Хмельницькому зазнала кардинальних змін. За кошти міського бюджету тут облаштували сквер із зоною відпочинку, сучасними парковками та фонтанами, а також капітально відремонтували територію перед входом у вокзал. Серед новацій й припіднятий пішохідний перехід, який з’єднав вокзал із зоною відпочинку і водночас став гарантом безпеки руху. Мабуть, саме з цієї причини з’явилась інформація про те, що місто має намір взяти приміщення залізничного вокзалу у концесію. Це спростував міський голова Олександр Симчишин.
“Місто не буде подаватися на конкурс однозначно, ми не бачимо в тому потреби, в нас є достатньо приміщень комунальної власності, яким треба давати раду. Якщо буде приватний концесіонер, який зможе вдихнути життя в цю будівлю, для нас це буде великий плюс, ми зможемо продовжити ті кроки, які ми почали, аби ту територію оживити максимально”, — прокоментував міський голова. А ось пропозиція Укрзалізниці взяти в оренду так звану прибудову, тобто ту частину приміщення вокзалу, де раніше були каси приміського залізничного сполучення, цілком прийнятна”, — каже Олександр Симчишин.
“Наразі приміщення пустує. Нам його запропонували під ЦНАП. У зв’язку з тим, що потреби у ЦНАПі в нас на тій території немає, ми розглядаємо можливість взяти його в довгострокову оренду для створення там центру надання соціальних послуг за принципом прозорого офісу. Наші умови — це, як мінімум, оренда на 20-30 років, стала фіксована орендна ставка без підвищення, бо це бюджетні кошти, і є ще кілька вимог, які ми прописали”, — додає міський голова.
Якщо ж не знайдуть інвестора, який виявить бажання взяти приміщення вокзалу в концесію, то Укзалізниця за рекомендаціями Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації (IFC), застосує формат 1+1: тобто скомплектує один великий вокзал і один менший вокзал, приміром Чоп може йти у парі зі Львівським вокзалом, так само шукатимуть пару й Хмельницькому.

Ольга Сєргєєва

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *