Актуально

Щоб бути з водою

Те, що вода — це життя, думаю, знають усі. Тому кожен мешканець міста повинен розуміти, що подають йому до його помешкання величезне багатство — якісну питну воду, варто лиш кран відкрутити. Міське комунальне підприємство “Хмельницькводоканал” цю послугу надає нам вчасно і регулярно.
Для забезпечення цілодобового централізованого водопостачання підприємство експлуатує 670 кілометрів водопровідних та 387 кілометрів каналізаційних мереж, дев’ять водонасосних станцій, 24 каналізаційні насосні станції, два майданчики очисних споруд. Підприємство, по суті, є потужним комплексом споруд для стабільного та якісного водопостачання і водовідведення. Забезпечують виконання цієї роботи майже 800 працівників підприємства.
Варто зазначити, що підприємство обслуговує 117 тисяч абонентів міста Хмельницького, окремих сіл Хмельницького та Красилівського районів.
Всього за добу підприємство подає 53 тисячі кубометрів води й очищає до 45 тисяч кубометрів стоків. Відповідно є одним із найбільших споживачів електроенергії в місті, використовуючи щомісяця понад два мільйони кіловат-годин.
Віталій Кавун, директор МКП “Хмельницькводоканал”, зауважує, що й витрати на електроенергію суттєві: щомісяця доводиться сплачувати до п’яти мільйонів гривень. І це не єдина стаття витрат. Тому основне завдання підприємства — не лише вчасно подати якісну питну воду, але й акумулювати кошти, щоб оплатити електроенергію, податки до різних бюджетів, виплатити працівникам зарплату, сумлінно виконувати всі свої обов’язки. Саме тому настільки важливою є своєчасна оплата споживачами послуг, які надає підприємство.
Як же вдається “Хмельницьк-водоканалу” виконувати свою роботу так якісно, що хмельничани впевнені, що будь-якої миті у крані в їхній оселі є вода? Причому, наголошу, за одним із найнижчих тарифів в Україні.
Віталій Кавун стверджує, що встановлювати один із найнижчих тарифів дозволяє постійне впровадження інноваційних технологій. “Ми постійно модернізуємо наше виробництво, — каже він. — За останні п’ять років зроблено дуже багато. Замінено і побудовано майже 50 кілометрів водопровідних та каналізаційних мереж, реконструйовані майже всі водонасосні станції та свердловини. Реконструйовано шість каналізаційних насосних станцій, де встановлено сучасне й енергоефективне обладнання. Відтак нам вдалося скоротити витрати електроенергії приблизно на сім мільйонів кіловат-годин за рік.
Великі кошти також були вкладені в реконструкцію головної каналізаційної насосної станції (приблизно 18 мільйонів гривень), де замінили практично все енергообладнання, запірно-регулюючу арматуру, інші агрегати, що теж дало змогу заощаджувати два мільйони кіловат-годин електроенергії в рік.
Минулого року побудували гідролізну установку з виробництва гіпохлориту натрію (його добувають зі звичайної кам’яної солі для знезараження питної води). Для цього з бюджету міста було виділено 11 мільйонів гривень. Тепер маємо свою установку і не залежимо від будь-яких непередбачуваних ситуацій. Більше того, власне виробництво гіпохлориту натрію дозволяє заощаджувати щороку понад півтора мільйона гривень.
В останні роки ми здійснили серйозну модернізацію Чернелівського водогону. Там замінено практично все енергетичне і насосне обладнання, частково замінено трубопроводи. Й економічний ефект лише по одній насосній станції склав 1,5 мільйона кіловат у рік. Завдяки цьому не лише зменшилися витрати, а й підвищилася надійність системи водопостачання всього міста.
До речі, якщо говоримо про Чернелівку, то додам, що побудовано вже 20 кілометрів нової гілки водогону. Ми під’єднуємо частинами, планомірно вводимо в експлуатацію. І вже бачимо результат від цих 20 кілометрів: хмельничани практично не відчувають перебоїв у постачанні води. Якщо аварія стається на старому водогоні, то вода подається новим. Або ж навпаки.
Ще маємо побудувати 13 кілометрів Чернелівського водогону. Це є одним із найважливіших наших стратегічних завдань”.
Віталій Кавун називає ще одне важливе питання для міста, області і навіть для Вінниці, яка п’є воду з Південного Бугу, — спорудження очисних споруд. Адже наші очисні споруди вже давно відслужили свій термін експлуатації і тримаються лише за рахунок того, що вони розраховані на 75 тисяч кубометрів стоків за добу, а очищають 45 тисяч кубометрів. До того ж каналізація — це агресивне середовище, каналізаційні об’єкти швидше виходять з ладу, ніж, наприклад, водопровідні. Тому потреба в нових очисних спорудах є нагальною, щоб забезпечити якісне очищення води й екологічну безпеку міста на найближчі 30-40 років.
Будівництво станції доочищення питної води — ще один пункт у стратегічному плані підприємства. Загалом, якість питної води, яку подає “Хмельницькводоканал”, — одна з найкращих. А все тому, що більшість міст в Україні споживають воду з відкритих водоймищ, а Хмельницький — з підземного джерела. Очистити ж воду з відкритих водоймищ, самі розумієте, набагато складніше й дорожче. Вода в нашому місті безпечна. Зізнайтеся, адже багато хто з вас відкручує кран і просто п’є з нього воду. Ось тому і цінуймо наше велике багатство.
Кількість хмельничан, яким доставляє воду підприємство, щоразу збільшується. І це завдяки міській владі, зокрема міському голові Олександру Симчишину, депутатам, адже за останні роки саме за кошти бюджету міста централізованим водопостачанням та водовідведенням забезпечено мешканців Ружичної, Дальніх Гречан, Дубового… Також майже всі Книжківці, які не мали води, тепер мають централізоване водопостачання. Забезпечили водою частину мікрорайону Лезневе. Решта лезнівчан, за планами, повинні отримати воду в 2021-му. І тоді 95 відсотків хмельничан буде забезпечено послугами централізованого водопостачання.
Робота триває постійно. Віталій Кавун розповідає: “Звичайно, потрібно будувати і розвивати у мікрорайонах мережі каналізації. Є великі проблеми у нас і з тими мережами (це і водопровід, і каналізація), які ще не вдалося реконструювати. Нині ми усуваємо по дві аварії щоденно. За рік — до 600 аварій. Це наче непогано, бо ще років вісім тому за рік траплялося аж 900 аварій. Хоча позитивна динаміка є, ми не зупиняємося на досягнутому. Бо повинні дійти до того, щоб траплялася, приміром, лише одна аварія в тиждень. Так що у нас непочатий край роботи”.
Непросто нині підприємству працювати в умовах карантину. Ще під час першої хвилі карантину, у березні-квітні, для того, аби просто вижити, забезпечуючи при цьому місто водою й оплачуючи електроенергію, довелося перейти на чотириденний робочий тиждень. А загалом карантин дуже негативно вплинув на стан оплати послуг споживачами. Якщо на 1 березня 2020 року заборгованість з оплати послуг становила 28 мільйонів гривень, то вже станом на 1 листопада — 42 мільйони гривень. На думку керівника підприємства, людей, так би мовити, розхолоджує і заспокоює те, що Кабінет міністрів на час карантину заборонив проводити будь-яке відключення боржників від мережі водопостачання. Тому ніяких жорстких санкцій застосовувати не можна. Як наслідок, підприємство не повністю виконує інвестиційну програму, здійснює менший обсяг ремонтів на мережах.
Між тим “Хмельницькводоканал” постійно проводить роботу зі своїми абонентами, повідомляючи їм, яким чином вони можуть сплатити за спожиту воду в умовах карантину. Запроваджено дистанційне обслуговування через телефонні дзвінки, електронні листи, особисті кабінети, мобільні додатки, чатботи месенджерів. Працює колцентр (безкоштовний багатоканальний телефон — 0800-50-80-67), куди споживачі можуть звернутися з будь-якими питаннями з будь-якого телефону — мобільного чи стаціонарного.
Начальник контрольно-сервісного центру підприємства Степан Кушлак пояснює, що борги можна реструктуризувати нині за спрощеним порядком. Якщо раніше треба було сплатити спочатку половину заборгованої суми, а потім укладати договір, то тепер усе значно простіше: заплати, скільки можеш, і визначайся, якою часткою платитимеш далі щомісяця.
“Ми дуже вдячні тим споживачам, які вчасно оплачують надану їм послугу, — розповідає Степан Михайлович. — І просимо усіх інших робити так само. Давайте поважати одне одного, адже ми робимо все, аби у мешканців міста цілодобово в крані була якісна питна вода. А ті, хто накопичує борги, теж повинні знати: ми обов’язково дійдемо до вас, вручимо попередження і вживатимемо заходи щодо припинення надання послуг”.
Отож хочете мати воду в крані — платіть вчасно. Не забувайте, вода — це життя. Тому так важливо нам бути з водою.

Тетяна Сікорська

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *