Майстерня

Перемогли “Очі блакитного собаки”

Нещодавно в обласному академічному муздрамтеатрі ім. М.Старицького відбулося підбиття підсумків конкурсу театральної лабораторії “С.Т.Р.У.М”. Нагадаємо, до фіналу конкурсу потрапило п’ять молодих режисерів із різних міст України, які протягом кількох тижнів з акторами хмельницького театру ставили свої конкурсні п’єси. Експертна група в складі творчих працівників обласного театру після тривалих дискусій та обговорень обрала переможця. Ним став режисер Чернігівського обласного філармонійного центру Дмитро Обєдніков.
У Хмельницький він приїхав із концептуальним рішенням п’єси харківської драматургині Кіри Малініної “Очі блакитного собаки”. З цією п’єсою не працював раніше, хоч давно захоплювався її постановкою різних режисерів. Написано “Очі блакитного собаки” за невеличким уривком із твору колумбійського письменника Габріеля Гарсія Маркеса, хоч п’єса розписана досить детально.
Дія відбувається у сні. Чий це сон — не відомо. В невеликій холодній кімнаті зустрічаються Він і Вона. У кожному сні Він забуває, що було в попередньому, і Вона щоразу йому переповідає. Врешті герої вирішують зустрітися в реальному житті. Для цього Вона скрізь пише фразу-маяк: “Очі блакитного собаки”. Але Він ніяк не може її знайти, можливо, тому, що наяву герої живуть у різних містах, країнах, континентах. Фінал постановки відкритий, що буде з героями далі — не відомо, глядач сам може уявити завершення історії.
“Ця п’єса зацікавила мене не тільки оригінальним сюжетом, а й тим, що в ній описується сон, який по-режисерськи можна передати різними театральними формами. Виставу не обмежую двома героями, як це відбувається в автора п’єси. В постановку ввожу пластичну групу з артистів балету хмельницького театру. Вони допомагають втілити всі метаморфози, які відбуваються у сні. Отож з артистами стаємо конструкторами сновидіння”, — пояснює режисер Дмитро Обєдніков.
Налагодив контакти з хмельницькими акторами чернігівський режисер із першого дня знайомства. Каже, йому випало працювати з частиною театральної трупи, де лише ровесники. Одразу дізнався, чим вони цікавляться, які ролі грали, які ще б хотіли спробувати, про важливі для них театральні проєкти, у яких брали участь.
“Був приємно вражений, що молоді хмельницькі актори — професіонали своєї справи, дуже привітні й комунікабельні. Про це свідчила не лише їхня гра, а й запитання, які задавали під час нашої спів-праці”, — ділиться враженнями переможець лабораторії.
Каже, в Хмельницький їхав передусім за новим досвідом, творчим експериментом. Хотілося поставити відомий твір так, як цього не робили інші режисери. Відпустити себе й у міру дозволенного знехтувати театральними канонами, поекспериментувати радив і хмельницьким артистам. Це дозволяє сучасна драматургія, розвиток якої — головна мета театральної лабораторії “C.Т.Р.У.М”.
“За останнє десятиліття в Україні пишеться дуже багато сучасної драматургії. Озвучуються теми, які були забороненими в радянські та пострадянські часи. У новому тисячолітті драматурги більше звертаються до особистісних проблем звичайної людини. Разом із тим на сцені розповідають про різні соціальні та політичні аспекти”, — каже Дмитро Обєдніков.
Перемога в фіналі конкурсу театральної лабораторії “С.Т.Р.У.М” дає можливість молодому режисеру поставити свою конкурсну виставу на сцені хмельницького театру, вона увійде до театрального репертуару.
“Головне, щоб робота знайшла відгук у глядача і артистів, які в ній грають”, — каже режисер.

Ірина Салій

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *