Споживач

Внутрібудинкові газові мережі потребують системного обслуговування та контролю

Як убезпечити себе, своє життя і не наражати на небезпеку сусідів при використанні газових приладів? Хто має контролювати стан внутрібудинкових газових мереж та відповідати за їх обслуговування?

Ці та багато інших актуальних питань обговорили днями на “Суспільному” за участю заступника міського голови Анатолія Нестерука, керівника обласної організації голів правління ОСББ Богдана Малінського та Сергія Смолінського, представника АТ “Хмельницькгаз”.

Адже нині жителі лише понад двох сотень багатоквартирних будинків на Хмельниччині мають укладені договори на обслуговування внутрібудинкових газових мереж. І якщо впродовж кількох десятків років цим питанням опікувались газорозподільні компанії, то віднедавна, зі змінами законодавства, ця послуга стала ринковою і надається лише на підставі укладених договорів з відповідними компаніями, що мають необхідні документи на проведення робіт. А “Хмельницькгаз” є одним із учасників цього ринку.

Тож відповідно до чинного законодавства, за стан газової системи будинків відповідають їхні власники або балансоутримувачі. Для цього вони мають обрати ліцензовану компанію, яка здійснюватиме технічне обслуговування. Однак перш, ніж обрати надавача послуги, співвласники повинні підписати акти розмежування з АТ “Хмельницькгаз”, що є прямою вимогою законодавства. Адже необхідно встановити чітку межу між газовими трубами, що належать мешканцям будинку, та мережами, які обслуговує газорозподільна компанія. Лише після підписання актів власники мають право укладати договір на технічне обслуговування з будь-якою організацією, що має ліцензію та всі дозвільні документи на проведення робіт з техобслуговування на конкурентній основі.

Таке нововведення стало справжнім викликом для власників як приватних будинків, так і представників ОСББ, оскільки на практиці питання відповідальності при укладанні договорів є невизначеним. Як переконаний представник ОСББ Богдан Малінський, вся система газових мереж має бути підконтрольна оператору ГРМ. А в тариф логічно було б закласти витрати на обслуговування внутрібудинкових мереж. Тож, аби не допустити аварійних ситуацій, необхідні якнайоперативніше реагування та вирішення питання безпеки з боку держави.

“Сьогодні в умовах економічної кризи такі законодавчі зміни не є доцільними, — вважає Анатолій Нестерук. — Уряду необхідно терміново подати пропозиції, щоб внести зміни до газового кодексу і зобов’язати всі газорозподільні компанії обслуговувати внутрібудинкові мережі, як це було раніше”.

“Система газопостачання в області ще з 1950-х років, тож вкрай зношена. Газові прилади в експлуатації 30-40 і більше років і потребують термінової заміни. Обов’язковими є проведення технічного обслуговування та профілактики як системи в цілому, так і газового обладнання”, — зауважив Сергій Смолінський.

Зокрема, обладнання для газової плити — має перевірятись раз на три роки, для проточного водонагрівача (колонки) чи опалювального приладу — один раз на рік. Також щорічного обов’язкового контролю вимагають вентиляційні та димові канали.

Тож газовики наголошують на категоричній забороні самостійного втручання в систему, а при виявленні запаху газу — негайно викликати аварійну службу 104.

Адже лише від пильності та відповідальності кожної зі сторін залежить комфорт і безпека використання та доставки природного газу.

Нині “Хмельницькгаз” має великий досвід, усі необхідні ресурси та кваліфікованих спеціалістів, аби проводити на високому рівні технічне обслуговування багатоквартирних будинків та приватних помешкань хмельничан. Тож споживачам необхідно якнайшвидше обрати собі обслуговуючу компанію, укласти з нею договір, щоб не допустити аварійних ситуацій та нещасних випадків, адже газова система потребує постійного контролю та профілактичних заходів.

За інформацією “Хмельницькгазу”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *