Споживач

Про борги в умовах карантину

Стрімке накопичення боргів за отримані комунальні послуги в період вимушеного карантину критично позначається на функціонуванні компаній-надавачів послуг. Адже значна частина споживачів сприйняла цей нелегкий для всіх час, як можливість зовсім не сплачувати за комунальні послуги, мовляв, “усе спишуть”. Однак уряд на час обмежень лише заборонив призначати пеню, штрафні санкції та припиняти надавати послуги. Тож розрахуватися необхідно в повному обсязі.

Важливе для всіх питання боргів обговорили в прямому ефірі телеканалу UA:Суспільне з представниками підприємств області: газовиками, тепловиками, іншими надавачами послуг, а також управління праці та соціального захисту населення.

Комерційний директор АТ “Хмельницькгаз” Олександр Надольний відзначив, що за два місяці ситуація з розрахунками погіршилася і нині складає всього 70%. Певно, далася взнаки часткова відсутність заробітків, тому газорозподільна компанія, розуміючи складність нинішньої ситуації, жодному споживачеві не припинила доставляти газ. Якщо на 1 квітня борг за розподіл природного газу становив 27 млн грн, то на 1 травня ця сума збільшилася до 31 млн, що є критично для газовиків. Адже надходження від населення за доставку газу — це єдині кошти, передбачені державою на функціонування екстреної служби 104, закупівлю матеріалів на виконання інвестиційної програми, запланованих робіт з ремонту пошкоджених та застарілих газопроводів, закупівлю газорегулюючого устаткування, придбання лічильників, сплату податків та заробітної плати.

Керівник КП “Південно-Західні тепломережі” Павло Возборський також зазначив, що розрахунки за тепло і гарячу воду значно знизилися. Тому підприємство не може повністю розрахуватися з постачальником газу та за послуги його розподілу при вимозі “Нафтогазу” мінімального розрахунку 90%. Натомість літо для надавачів послуг — найвідповідальніша пора, коли необхідно підготувати систему до навантаження в опалювальний період, що неможливо при неповних розрахунках.

У прямому ефірі також узяли участь Микола Дідик, заступник директора департаменту соцзахисту Хмельницької ОДА, Степан Кушлак, представник МКП “Хмельницькводоканал”,Cергій Бойченко, заступник директора “Хмельницькенергозбут” та інші.

Учасники онлайн спілкування подякували споживачам, які вчасно сплачують за отримані комунальні послуги та висловили сподівання, що закінчення карантину поліпшить ситуацію, що дасть можливість споживачам розраховуватися в повному обсязі, а підприємствам повноцінно функціонувати, аби надавати послуги якісно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *