Соціум

Безконтактні і на батарейках

П’ять тролейбусів на автономному ходу вже курсують містом

У міському депо 29 січня відбувся урочистий запуск п’яти нових тролейбусів, які можуть курсувати містом без контактної мережі. Тобто новий громадський транспорт їздитиме навіть там, де немає спеціальних електричних дротів. Заряджатиметься такий транспорт від електрики в депо. Після півторагодинної зарядки машина може подолати майже 20 кілометрів без під’єднання. Батареї тролейбуса заряджаються й під час його руху, якщо він їде під контактною мережею і ставить струмоприймачі.
Новітні тролейбуси курсуватимуть за маршрутом №4 “Катіон”- Ракове, який з’єднує мікрорайони Південно-Західний та Ракове. Тролейбуси рухатимуться вулицями Тернопільською, Інститутською, Купріна, Красовського, частиною вулиці Чорновола, де немає контактної мережі. На зупинці “Заготзерно” водії під’єднуватимуть струмоприймачі до електричної мережі й прямуватимуть на кінцеву мікрорайону Ракове, де розвертатимуться й знову курсуватимуть до “Катіону”.
Як зазначив присутній на урочистості міський голова Олександр Симчишин, мета закупівлі таких тролейбусів — з’єднати віддалені мікрорайони міста, де немає контактної мережі та високий пасажиропотік. Мешканці та гості міста зможуть тепер не тільки зекономити на вартості проїзду громадським транспортом, адже раніше цим маршрутом курсувало лише маршрутне таксі, а й швидше потрапити в потрібну точку, наприклад, на роботу в інший кінець міста.
“Вперше на урочистому відкритті нових тролейбусів у депо зустрічалися в грудні 2015 року. Тоді я пообіцяв, що тролейбуси оновлюватимемо мінімум раз на рік, закуповуватимемо не менше п’яти тролейбусів. З тих пір маємо вже 32 нові тролейбуси, шість капітально відремонтованих. Перший капітально відремонтований за кошти міського бюджету тролейбус презентували в 2017 році, в 2018 році презентували перший тролейбус, відремонтований силами комунального підприємства “Електротранс”. Запустити тролейбуси з автономним ходом вирішили ще минулого року, цьогоріч реалізували задумане. Побачимо, як відпрацює маршрут руху цих тролейбусів, і в майбутньому такими тролейбусами будемо з’єднувати й інші мікрорайони, де немає контактної мережі. Адже на будівництво тягової підстанції, протягування електричної мережі треба вкласти понад сто мільйонів гривень, це дуже дорого”, — зазначив міський голова.
Натомість автономний тролейбус коштує вісім мільйонів триста тисяч гривень, тобто на нові тролейбуси з міського бюджету витрачено 41 мільйон п’ятсот тисяч гривень.
“Придбали такі тролейбуси під найменший відсоток лізингу — 16% на п’ять років. За сприятливих умов передбачається дострокове погашення банківського кредиту, — зазначає директор комунального підприємства “Електротранс” Віктор Паламарчук. — Закуповували такі тролейбуси на луцькому заводі “Богдан Моторс”. Це постійний постачальник тролейбусів для нашого міста, надійність якого перевірена багаторічною співпрацею”.
Місткість автономного тролейбуса така ж, як у звичайному. Не зміниться й вартість проїзду в новому громадському транспорті.
Повноцінно курсують містом п’ять “безрогих” уже з 30 січня з інтервалом 18-20 хвилин. За потреби, наприклад, якщо на якомусь маршруті забагато людей, такі тролейбуси можуть оперативно переправляти на інші маршрути.
Нагадаємо, у вересні 2019 року комунальне підприємство “Електротранс” отримало п’ять нових тролейбусів. Машини також забезпечені системою автономного ходу на базі акумуляторних батарей із запасом не менше п’яти кілометрів. Тобто вони можуть працювати там, де поки немає тролейбусних електроліній. Така функція дозволяє тролейбусу об’їжджати затори, ДТП, а також місця де проводиться ремонт дороги. Варто лише зняти з електромережі струмоприймачі.
Загалом від початку каденції міського голови Олександра Симчишина місто придбало понад 30 нових тролейбусів. Ще шість машин капітально відремонтували, зокрема і за власні кошти комунального підприємства.

Марина Зінов’єва

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *