Місто і влада

Електронні квитки вже в Хмельницькому: коли і як вони впроваджуватимуться

Єдиний квиток для всіх видів громадського транспорту на основі безконтактної електронної пластикової карти запроваджує влада міста. Головна мета нововведення — спростити і зробити більш прозорою оплату за проїзд в автобусах, маршрутних таксі, тролейбусах.
“Сьогодні не маємо точної статистики, де і скільки перевозимо пільговиків, — розповідає в.о. начальника управління транспорту і зв’язку Сергій Шепурев. — Облік пасажиропотоку завдяки е-квитку покаже, якими насправді мають бути компенсації перевізникам. Про відмову від готівки наразі не йдеться. Ще трохи часу нею в транспорті користуватимемося, допоки повністю не перейдемо на автоматизовану систему обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування”.
У цьому місяці спеціальні зчитувальні пристрої планують встановлювати в громадському транспорті. Спочатку валідаторами обладнають тролейбуси та автобуси комунального підприємства “Електротранс”. “Зчитувальні пристрої підключатимемо до джерел живлення потужністю від 12 до 24 вольт. Ці пристрої будуть розташовані у салоні транспорту, на поручнях біля середніх та задніх дверей, — розповідає директор ХКП “Електротранс” Віктор Паламарчук. — І буде їх не менше трьох. Крім цього, кожен кондуктор матиме ручний валідатор. Цим пристроєм він зможе перевірити правдивість розрахунків пасажирів за їх поїздки, а також навчатиме власників карток правильно ними користуватися. Для того, аби розрахуватися за проїзд, пасажиру достатньо піднести магнітну картку до пристрою. Якщо операція успішно завершена, колір індикатора на валідаторі зміниться”.
Фінансова компанія “Герц” з Одеси, яка є єдиним оператором впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування, виготовляє е-картки за власний рахунок, а обладнання встановить, так би мовити, в розстрочку. Впродовж наступних п’яти років свої витрати фірма зможе покрити за рахунок одержання відрахувань від кожного перевезення. Зокрема, від пільговиків їм надходитиме приблизно 12 копійок, а від одного платного пасажира — майже вдвічі більше. Наразі, компанія “Герц” уже передала спеціальне програмне забезпечення міському управлінню праці та соціального захисту населення, шо буде використовуватися для активації або ж блокування е-карток пільговиків.
Майже 45 тисяч таких  карток уже виготовлено і доставлено в Хмельницький. На черзі виготовлення до 20 тисяч статусних карток, тобто тим громадянам, яким законодавством передбачені пільги — учасникам бойових дій, чорнобильцям, інвалідам та іншим. Електронні картки почнуть роздавати пільговикам тільки після встановлення валідаторів на транспорті. Найвірогідніше, це буде в січні наступного року. “Щоб уникнути черг, розглядаємо варіант роздачі карток через філії та підвідомчі установи управління праці та соціального захисту населення і Центр надання адміністративних послуг”, — ділиться Тетяна Федосєєва, начальник відділу управління праці та соціального захисту населення. — Кожна картка буде електронно прив’язана до прізвища пільговика, але її власник обов’язково повинен мати при собі посвідчення на випадок перевірки”.
У стані розробки перебуває програма, призначена для управління транспорту та зв’язку. “Завдяки спеціальному програмному забезпеченню , — наголошує Сергій Шепурев, — наш адміністратор відстежуватиме частоту поїздок, кількість пасажирів, кількість здійснених операцій та повідомлятиме про несправності, якщо такі виникнуть”.
Тестовий період триватиме приблизно три місяці. В цей час паралельно працюватимуть і кондуктори, аби навчити пасажирів користуватись валідаторами та контролювати ситуацію. Згодом кондукторів замінять контролери, а мобільні зчитувальні пристрої матимуть водії. Саме у водіїв зможуть придбати квитки не місцеві пасажири.
Виготовлення карток для платних пасажирів, швидше всього, розпочнуть з наступного року. Кожен користувач матиме електронний кабінет, в якому зможе поповнювати картку. Попередньо відомо, що поповнення картки відбуватиметься без комісій для пасажира. Якщо е-картку пасажир втратить, то її можна буде заблокувати і, таким чином, кошти на поїздки не загубляться і будуть перенесені на нову картку. На перспективу з’явиться можливість розрахунку за проїзд банківськими картками.

Вікторія Стандрійчук

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *