Місто і влада

Щоб отримувати якісні послуги, треба погасити борги

Управляючі муніципальні компанії Хмельницького заявляють, що за останній час заборгованість хмельничан за надані послуги збільшилась. Через це підприємства не мають коштів, щоб розрахуватися за спожиті енергоносії.

УМК “Центральна” обслуговує 167 будинків. Із 9,5 тисячі квартир по півроку і більше взагалі не платять власники 860 помешкань. За цей час заборгованість кожного з них перевищила суму в 1,5 тисячі гривень. Станом на початок серпня містяни заборгували компанії 4,2 мільйона гривень.
За словами директора комунального підприємства “Управляюча муніципальна компанія “Центральна” Олександра Телішевського, як правило, боржниками є платоспроможні громадяни. Натомість пенсіонери намагаються розраховуватися регулярно, щоб не втратити субсидії. Відтак через брак надходжень підприємство не своєчасно розраховувалося за електроенергію. Товариство з обмеженою відповідальністю “Хмельницькенергозбут” попередило комунальників про відключення, якщо ті не сплатять майже 614 тисяч гривень.
“У липні компанія вже отримувала такі попередження. Тоді ми розклеїли на дошках оголошень біля під᾽їздів повідомлення про можливе припинення надання послуг. Частина містян зреагувала на випередження, натомість у десятиповерховому будинку на вулиці Північній, 113/1 у місцях загального користування все ж відключили електропостачання. Тільки після того, як перестав працювати ліфт, частина боржників здійснила оплату”, ― каже Олександр Телішевський.
До червня минулого року, коли набрав чинності Закон України “Про житлово-комунальні послуги”, заборгованість населення перед підприємством складала майже 2,5 мільйона гривень. Стрімко зростати вона почала разом із підвищенням тарифу. За цей час вартість обслуговування одного метра квадратного в середньому зросла з 2,9 до 4,2 гривні.
“Раніше плата за надані послуги була збитковою. Витрати компенсували завдяки дотаціям з міського бюджету. Внаслідок змін у законодавстві всі управляючі муніципальні компанії розробили обґрунтовані тарифи. Крім цього, з червня минулого року в оплату включено послуги аварійно-технічного підприємства, яке виїжджає на виклики вночі та вихідні, а, починаючи з травня цього року, також додано витрати на обслуговування загальнобудинкових мереж постачання тепла та гарячої води”, ― розповідає Олександр Телішевський.
Загалом тариф складається з чотирьох складових: утримання спільного майна та прибудинкової території, проведення поточних ремонтів, оплата за енергопостачання та винагороди управителя. У муніципальній компанії наголошують, що надходження за останнім пунктом відіграють для підприємства важливу роль, бо йдуть на покращення його матеріально-технічної бази. Зокрема, минулого року за ці кошти компанія придбала дві системи для промивання каналізацій, камеру для перевірки мереж на пошкодження та чотири повітродувні пилососи. Купуючи та використовуючи нове обладнання, підприємство може поліпишити якість надання послуг. А більше інвестувати у розвиток потужностей можна лише тоді, коли вдасться позбутися боргів. Наразі, щоб подолати фінансові труднощі, компанія змушена була взяти беззаставну позику. Якщо містяни вчасно розраховуватимуться за надані послуги, підприємство уникне негараздів у майбутньому.
Боржникам надсилають повідомлення, телефонують, однак ці методи впливу діють далеко не на всіх. Комунальники твердять, що власники квартир повинні усвідомити, що відтепер відповідальність за багатоквартирний будинок лежить саме на них, а управляючі компанії тільки надають їм свої послуги.
“Ми не можемо утримувати будинок, тим паче надавати якісні послуги, якщо мешканці відмовляються розраховуватися за них. Через недобросовісних платників можуть постраждати ті, хто сплачує регулярно. Частина витрат компанії ― це поточні ремонти. Чимало будинків належать до старого фонду і потребують ремонтів покрівель і трубопроводів. Намагаємося виконувати роботи якісними матеріалами: заіржавілі труби водопостачання та каналізації замінюємо на пластикові, для покрівель замість шиферу використовуємо фібродах. Для роботи маємо все необхідне: кадри, досвід, техніку. Де мешканці небайдужі та сумлінно платять, там легко навести лад”, ― наголошує Олександр Телішевський.

Ірина Бабієнко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *