З життя громади

Яким стане парк ім. М.Чекмана після осучаснення?

Адаптувати парк до сучасних вимог без докорінних змін. За таким принципом львівські архітектори з урбаністичної ініціативи “Група 109” підійшли до розробки проекту реконструкції парку ім. М.Чекмана. Свої напрацювання вони презентували вчора в сесійній залі міської ради під час громадських обговорень.

Група 109, яка долучається до розробки проектів облаштування громадських просторів Львова, працювала над концепцією оновлення одного з найбільших парків Хмельницького ще з весни цього року. Найперше архітектори вивчили історію створення парку ім. М.Чекмана, дослідили його життя, а також тісно спілкувалися з підприємцями, які тут працюють, й людьми, котрі доглядають за цим простором.

Парк у жодному разі не потрібно докорінно змінювати, адже так він втратить свою атмосферу. Під час його реконструкції необхідно змусити працювати ще ефективніше те, що вже й так працює, — розповідає архітектор “Групи 109” Маркіян Максимюк (на фото). — Головна перевага парку ім. М.Чекмана — велика кількість відвідувачів. Проте більшості з них, особливо це стосується туристів, важко зорієнтуватися у цьому просторі. Багато цікавих локацій пустують через нерозумну логістику. Тому наше основне завдання — зробити пересування парком інтуїтивно зрозумілим для кожного”.

Архітектори пропонують створити у парку єдиний зрозумілий маршрут для відвідувачів. Для цього слід з’єднати всі входи й виходи, а також найцікавіші локації мережею стежок. Фактично не потрібно створювати нові доріжки й вирубувати дерева, варто лише облаштувати нинішні ґрунтовки, якими весь час користуються хмельничани. Також необхідно привести до ладу стихійні входи у парк. Завдяки цим заходам можна наповнили більшою кількістю людей, цікаві куточки парку ім. М.Чекмана.

У цьому парку є картинг, але він захований від потенційних відвідувачів. Туди ходять лише ті, хто про нього знає. Єдиний зрозумілий маршрут привабить туди більше хмельничан і гостей міста. Взагалі перегони на картах, невеликих гоночних автомобілях з відкритими колесами, надзвичайно популярні в Європі. Тому Хмельницький має максимально використовувати цей потенціал, — підкреслив Маркіян Максимюк.

Також архітектори пропонують зробити колишні цікавинки парку знов актуальними. Зокрема, необхідно реставрувати фігури авторства Миколи Мазура, відремонтувати “Колесо огляду”, відновити потенціал літнього кінотеатру, розширити дитячий майданчик. Крім того, Маркіян Максимюк вважає за потрібне забезпечити доступ відвідувачів до річки Плоскої. Щоб маргінальні елементи не збиралися там на лавках, необхідно подбати по якісне освітлення території.

Представники “Групи 109” торкнулися у своєму проекті питання розміщення торгових рядів. Архітектори переконані, що підприємців не варто виганяти з парку. Щоб розширити простір для хмельничан, необхідно запобігти скупченню торгових точок в одному місці й розмістити їх вздовж маршруту відвідувачів.

У ході громадських обговорень свої пропозиції та зауваження могли висловити всі присутні. Вони допоможуть відкорегувати проект реконструкції парку. За підрахунками архітекторів “Групи 109”, осучаснення парку, попри певну масштабність робіт, не вимагатиме великих витрат з міського бюджету, адже запропонований проект не передбачає докорінних змін у ландшафті.

Андрій ЯЩИШЕН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *