Соціум

Проїзд у громадському транспорті може подорожчати

У п’ятницю, 3 серпня, в міському Будинку культури відбулися громадські слухання щодо підвищення ціни проїзду в громадському транспорті.

За словами заступника міського голови Андрія Бондаренка, перевізники вже п’ять разів зверталися до міської ради з проханням підвищити ціни на проїзд у громадському транспорті. Вони аргументують це нестачею водіїв, які через низьку зарплатню йдуть з роботи.

“Агенція розвитку міста вже проводила анкетування, як хмельничани ставляться до такого підвищення. Виявляється, більшість опитаних готові до цього, якщо покращиться якість перевезення. Хмельничани зокрема вимагають більшої кількості великогабаритних автобусів, — каже Андрій Бондаренко. — Минулого року міськвиконком погодив підвищення ціни проїзду на 50 копійок, висунувши низку вимог. Є перевізники, які дотрималися слова, але є й ті, хто цього не зробив. Тому вважаю, що підвищувати ціни на проїзд потрібно лише після того, як підприємці доведуть, що це вплине на покращення якості перевезень”.

Також він зазначив, що нині міська рада працює над збільшенням кількості комунального громадського транспорту, зокрема шляхом закупівлі в лізинг нових великогабаритних автобусів. Це дасть змогу краще контролювати якість перевезень пасажирів у Хмельницькому.

У проекті рішення виконавчого комітету “Про встановлення тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті загального користування” передбачається, що з вересня ціна проїзду в електротранспорті може зрости до 3,50 гривні, а в автобусах і маршрутках до 5 гривень.

“Після запровадження електронного квитка тарифи зазнають нових змін. Так, з ним поїздка на тролейбусі коштуватиме 3 гривні, а з готівковим розрахунком 4 гривні. У маршрутках і автобусах — 5 і 6 гривень відповідно”, — зазначив виконуючий обов’язки міського управління транспорту і зв’язку Сергій Шепурев.

Голова міської Асоціації пасажирських перевізників Володимир Богачук наголосив: якщо міська влада не дослухається до пропозицій перевізників, то ті з 1 вересня можуть не вийти на маршрути, що спричинить транспортний колапс.

“Тариф, який пропонують перевізники, складається з трьох компонентів: вартості запчастин, паливно-мастильних матеріалів, зарплати водіїв і технічних працівників. В цих розрахунках закладена мінімальна зарплатня працівників — 3700 гривень. Якщо закладати більші суми, то вартість проїзду могла б підскочити до 12 гривень”, — зазначає Володимир Богачук.

За його словами, нині тарифи у Хмельницькому ледь не найнижчі в Україні. Наприклад, у Вінниці вартість проїзду в тролейбусі коштує 3 гривні, в автобусах 5-8 залежно від маршруту. В Житомирі вона становить 3 і 5 гривень відповідно.

Багатьох представників громадськості такі аргументи не переконали. Вони почали вимагати скасувати проект рішення виконкому. До питання підвищення тарифів, на їхню думку, варто повертатися лише після запровадження електронного квитка, дослідження пасажиропотоку та економічної доцільності подорожчання проїзду.

“Щороку вартість проїзду зростає, — наголошує громадський активіст Олексій Голеншин. — Усе це відбувається виключно на підставі розрахунків перевізників. Утім жодного разу на громадських слуханнях ми не чули представників управління економіки, які мали б дати експертну оцінку підвищенню тарифів. Повертатися до цього питання потрібно лише після впровадження електронного квитка”.

Крім того, присутні скаржилися на якість громадського транспорту та інфраструктурні проблеми.

“Найперше, необхідно покращити якість пасажирських перевезень. Я часто їжджу в Гречани на маршрутках №№2 і 28, отож знаю про якість обслуговування пасажирів не з чужих слів, — каже Почесний громадянин міста Хмельницького Іван Бухал. — Але й не варто забувати про транспортну інфраструктуру. Зокрема, нині вулиця Зарічанська загнана в глухий кут, хоч має виходити на Західно-окружну. Стратегічна вулиця Прибузька повинна розвантажувати центральну частину міста й по ній повинен ходити громадський транспорт”.

Помітно, що представники громадськості й перевізників вкотре не зуміли знайти спільної мови. Спроби вибудувати діалог традиційно перетворилися на взаємні обвинувачення. Отож, якими, зрештою, будуть тарифи вирішуватиме виконавчий комітет міської ради вже найближчим часом.

Андрій ЯЩИШЕН

Фото автора

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *