У галереї “На Проскурівській” 20 січня відкрилася виставка графіки Маргарити Журунової та Богдана Локатира “Невидимий сад”, яка презентується в рамках музейного проекту “Перспектива”. До експозиції ввійшли 45 естампів. Естамп (з французької — “відбиток”) — твір друкованої графіки з основи-матриці.
У галереї “На Проскурівській” 20 січня відкрилася виставка графіки Маргарити Журунової та Богдана Локатира “Невидимий сад”, яка презентується в рамках музейного проекту “Перспектива”. До експозиції ввійшли 45 естампів. Естамп (з французької — “відбиток”) — твір друкованої графіки з основи-матриці.
На виставці представлені різні техніки гравюри: монотипія, офорт, сліпе тиснення, картонорит, лінорит, дереворит. Автори використовують широкі технологічні можливості друкованої графіки та лаконічне мистецьке мовлення, створюючи вишукані образи з багатою палітрою асоціацій. Кожен твір вартий уважного споглядання і не одразу розкриває всі принади, разом вони утворюють легкий повітряний простір, у якому кожен елемент є частиною гармонії світу.
Молоді художники — студенти п’ятого курсу Української академії друкарства (м. Львів), відділення книжкової і станкової графіки.
Маргарита — вінничанка, 1994 року народження. З шести років навчалася в мистецьких студіях міста. Серед її досягнень — перемоги у дитячих мистецьких конкурсах, конкурсах комп’ютерної графіки, участь у всеукраїнських живописних пленерах і виставках. Вона є дипломантом міжнародних конкурсів екслібриса, переможцем Міжнародного фестивалю дизайну “Cow” у номінації “листівка”. Наразі опановує техніки монотипії, офорту, акватинти, літографії, захоплюється аквареллю.
Богдан — львів’янин, 1993 року народження, закінчив відділення художньої кераміки Львівського державного коледжу декоративного та ужиткового мистецтва. Учасник всеукраїнських виставок, зокрема Трієнале графіки (м. Київ, 2015 р.). Крім графіки, працює в живописі та кераміці.
Роботи Маргарити створюють романтичний настрій, у них відтворено рефлексії на навколишній світ. У ліричних, іноді іронічних образах (“Берегиня”, “Нічні метелики”) ніби оживають духи природи. Часто складовою віддрукованої композиції є квіти, інші рослини рідного Поділля (“Дике зілля”, “Невидимий сад”). Маючи імпульсивну вдачу, художниця наповнює експресією навіть сюжети, позбавлені конкретики.
Богдан, експериментуючи з різними видами гравюри, відшукує ефекти різних фактур (дерева, паперу). Він тяжіє до геометризованих форм, до афористичного сюжету та вносить у свої роботи медитативну зосередженість (“Скеля”, “Пластика зими”, “Схід”).
Загалом, експозиція дає можливість познайомитися з сучасним баченням естампної графіки, яка має давню і цікаву історію.
Маргарита КОРОЛЕВСЬКА,
куратор виставки
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО