Кажемо, насамперед, про управління культури, національностей та релігій облдержадміністрації, керівництво якого в особі начальника Ірини Трунової стоїть непохитно серед люстраційних буревіїв нашого часу. Не просто “стоїть”, а ще й, здається, досить вдало збиткується з нинішнього керівництва облради та облдержадміністрації, як це було під час останнього засідання колегії ОДА, де, зокрема, розглядалося питання творчої діяльності обласних театрально-концертних установ.
Кажемо, насамперед, про управління культури, національностей та релігій облдержадміністрації, керівництво якого в особі начальника Ірини Трунової стоїть непохитно серед люстраційних буревіїв нашого часу. Не просто “стоїть”, а ще й, здається, досить вдало збиткується з нинішнього керівництва облради та облдержадміністрації, як це було під час останнього засідання колегії ОДА, де, зокрема, розглядалося питання творчої діяльності обласних театрально-концертних установ.
Сказати, що дивні речі відбуваються навколо цього відомства, яке ніби “заговорене” від будь-яких кадрових змін, хоч свого часу доволі потужно відпрацьовувало всі “захцьонки” колишньої влади, це нічого не сказати. Захотіло, скажімо, наше славне керівництво ансамблю “Козаки Поділля”, зрозуміло, не без сприяння дирекції обласної філармонії, і виконало “державне” замовлення колишнього голови ОДА Василя Ядухи, створивши для нього скандально відомий музично-пісенний панегірик. А як інакше, бо і тоді, і нині до цієї культурної установи були питання якраз щодо її концертно-гастрольної політики, яка чомусь не давала реальних прибутків філармонії. Тоді можна було “відмазатися” таким панегіриком і, подейкують, ще чимось більш суттєвим на рівні дирекції цієї установи та управління культури. Ну, а нині на згаданій колегії їх керівники відверто “витирають ноги” з цього приводу об голову облради Івана Гончара та керівництво ОДА, стверджуючи, що це вони мало не причетні до такої гастрольно-концертної політики тієї ж філармонії. Ну, зрозуміло, що нині в дирекції цієї установи, здається, знайшлися “круті” захисники в одній із нових парламентських партій, а який політдах у пані Трунової? Хіба що в особі голови ЦК профспілки працівників культури України Людмили Перелигіної, яка, пригадується, “кришувала” ту і її протеже, колишнього директора обласного театру у відомому конфлікті у цьому колективі. Недавно пані Перелигіна на “ура” взяла участь у ХХІІІ звітно-виборній конференції обласної профспілки працівників культури, атмосфера якої, як відгукувалися деякі її учасники, відповідала найкращим традиціям радянської пори з її “одобрямсами”, авторитарністю, безапеляційністю, що ще раз засвідчило очевидне: і в цій профспілці, і в нашій культурній галузі час поки що зупинився на межі вимог старого режиму.
Цей висновок стосується й ситуації в обласному театрі ім. М.Старицького, фінансово-господарський (і не тільки!) стан якого залишається міною сповільненої дії для цього колективу, який, як ви знаєте, пройшов за останні роки неабиякі випробування. Шкода, що на згаданій колегії ніхто не поцікавився в Ірини Трунової про результати незалежного аудиту театру, який аналізував використання тут спецкоштів на замовлення нового керівництва цієї установи. На наше переконання, якби керівництво області володіло цією інформацією увесь оптимістичний гламур доповіді пані Трунової на згаданій колегії зник і їй би довелося і без люстраційних вимог вирішувати питання своєї відповідності займаній посаді. А ще дуже шкода, що в самому театрі його дещо оновлене керівництво не розуміє, що подібний фінансово-господарський бумеранг завтра вдарить по ньому ж. До речі, про згаданий аудит хотіла дізнатися і рада ГО “Майдан”, і не тільки. Словом, в обласному культурному відомстві у нас тихо і гладко, як, зрештою, і в його районних та міських підрозділах, а історія з перебігом згаданої колегії ОДА свідчить тут про ознаки реваншу вчорашніх…
В.Сівач