Вочевидь, формат такої дискусії і був найбільш прийнятний для презентації ексклюзивної виставки “Весна. Подільська мадонна” з приватної колекції Олександра Чернова у музеї Подільського товариства ім. Г.Сковороди, директором якого він нещодавно став. У день відкриття експозиції, 1 березня, тут зібралось і досить цікаве коло шанувальників мистецтва, тож розмова навколо її теми і концепції, яку започаткував спершу голова подільських сковородинців Михайло Чайковський, не могла не знайти продовження…
Вочевидь, формат такої дискусії і був найбільш прийнятний для презентації ексклюзивної виставки “Весна. Подільська мадонна” з приватної колекції Олександра Чернова у музеї Подільського товариства ім. Г.Сковороди, директором якого він нещодавно став. У день відкриття експозиції, 1 березня, тут зібралось і досить цікаве коло шанувальників мистецтва, тож розмова навколо її теми і концепції, яку започаткував спершу голова подільських сковородинців Михайло Чайковський, не могла не знайти продовження…
Але спочатку про саму виставку, яка, сподіваємося, зацікавить багатьох хмельничан своїм нестандартним підходом до “жіночої теми”. Додамо, що сім’я Чернових компонувала цю свою колекцію зо два десятки літ й не обмежувала себе рамками якихось стилів чи творів окремих митців. Як слушно зауважить на презентації пані Лариса Чернова, яка, до речі, є професійним мистецтвознавцем, ця виставка є символічним зображенням життя жінки в Україні у творах мистецтва з кінця ХІХ століття й до сьогодні. Адже це справді так, бо на ній ви побачите й унікальні зразки живопису, і заразом нібито примітивного модерну різних часів, від двох геліогравюр у стилі французького художника Франца Лепена та гравюри в стилі Альма Тодемо та постмодернових робіт у стилі німецького художника Франца фон Штуке, листівок й плакатів з жіночими образами початку ХХ століття до вишуканих і класичних портретів буковинських художників Якова Очеретянка й Костянтина Гусєва та неймовірних двох акварелей Давида Копельмана. Цілком окреме місце в експозиції займають жіночі ліногравюри художника Сергія Кукурудзи, послідовного “бойчукіста”, який пройшов крізь заслання, і, як його не ламала комуністична система, таки залишився вірним цьому стилю. А “Святу Параскевію” Миколи Антохія — священика та художника взагалі можна виставляти у вигляді окремої експозиції, як і полотно Михайла Зарицького…
Взагалі про кожен експонат своєї виставки Олександр Чернов розповідав і може розповідати з великою любов’ю, так би мовити, без кінця і це зрозуміло. Адже його колекція — це аж ніяк не примітивний бізнес на старожитностях, а, без перебільшення, справа його життя. Тож, не сумнівайтеся, що віднині музей Сковороди буде радувати нас ще не одним подібним відкриттям. Скажемо по секрету, що вже нині Михайло Чайковський та Олександр Чернов виношують ідею розгортання тут виставки стародруків, яка буде вже третьою за числом у нинішньому році.
А щодо згаданої дискусії, то тон їй задав народний художник України Микола Мазур, коли учасникам презентації було представлено полотно невідомого майстра з зображенням молодої подолянки, яке й було назване її організаторами “Подільською мадонною”. До речі, це полотно потребує значної реставрації, на яку необхідні кошти, тож сподіваємося, що у нашому місті знайдуться меценати, яких зацікавить цей проект. Адже зазначимо, що і музей, і подібні виставки тут працюють без жодної комерційної складової, а Подільське товариства ім. Григорія Сковороди — це громадська неприбуткова організація, яка гуртує навколо себе інтелектуалів нашого міста і краю.
Слово, ми не сумніваємося, що адреса музею на вулиці Проскурівській, 58/1 запам’ятається і новим шанувальникам творчості Григорія Сковороди, і тим, кого зацікавила виставка “Весна. Подільська мадонна”.
“Був приємно здивований і виставкою, і тим, що побачив у діяльності музею товариства імені Григорія Сковороди”, — поділився враженнями від презентації депутат міської ради Богдан Міхняк, який відвідав виставку разом із дружиною пані Галиною. “Унікальну справу роблять цей музей і товариство сковородинців, я в захопленні від колекції Олександра Чернова”, — каже відомий архітектор-конструктор Валерій Шпак і їх думку розділили всі учасники презентації.
Наш кор.